FAQ

BESTELLING EN GEGEVENSBESCHERMING

Is bestellen op de Sioux-Shop-pagina veilig?

Wij letten streng op de bescherming van uw gegevens. Daarom coderen wij onze communicatie met u via SSL (Secure Socket Layer). Zodra u de rubriek met vertrouwelijke gegevens voor de factuur of de betaling aanklikt, schakelt de pagina over naar het ‚https‘-formaat. Daar kunt u aan het slot-symbool helemaal links boven in de browser-regel zien dat de communicatie gecodeerd is. SSL werkt met een 128-bit-codering, dus volgens een strenge veiligheidsstandaard.

Voor meer details kunt u de volgende link aanklikken: Veilige betaling met SSL

Hoe beschermt Sioux mijn gegevens?

Voor ons is het vanzelfsprekend dat wij uw gegevens niet voor reclamedoeleinden doorgeven aan derden. Bij alle procedures voor de gegevensverwerking, dat wil zeggen gegevensverzameling, -opslag en -verwerking, houden wij ons strikt aan de van toepassing zijnde wettelijke voorschriften voor de gegevensbescherming. U kunt onze online shop ook bezoeken zonder gegevens over uw persoon te verstrekken of te laten opslaan.

Als u bij ons inkoopt, letten wij nauwgezet op de bescherming van uw gegevens. Daarom coderen wij onze communicatie met u via SSL (Secure Socket Layer). Zodra u de rubriek met vertrouwelijke gegevens voor de factuur of de betaling aanklikt, schakelt de pagina over naar het ‚https‘-formaat. Daar kunt u aan het slot-symbool helemaal links boven in de browser-regel zien dat de communicatie gecodeerd is. SSL werkt met een 128-bit-codering, dus volgens een strenge veiligheidsstandaard. Voor meer details kunt u de volgende link aanklikken: Veilige betaling met SSL

Uw creditcardgegevens worden door ons heel bijzonder beschermd: zij worden bij een bankdienstverlener met volledige banklicentie gecodeerd gedeponeerd. Om veiligheidsredenen slaan wij uw creditcardgegevens zelf niet volledig op, maar handelen uw betaling af via een bank die als enige over de complete gegevensrecord beschikt. Zo ontstaat een sleutel-slot-principe. Misbruik wordt op deze wijze uitgesloten.

BETALINGSMOGELIJKHEDEN EN WAARDEBONNEN

Welke betalingsmogelijkheden heb ik?

Bij ons kunt u op allerlei gangbare manieren betalen (creditcard, PayPal, directe overschrijving of vooruitbetaling). 

Voor meer details kunt u de volgende link aanklikken: Betalingsmogelijkheden

Hoe functioneert vooruitbetaling? Is dat veilig?

Ja, vanzelfsprekend. De shop-provider Sioux Online GmbH behoort tot de Sioux-groep en is dus direct met de fabrikant zelf verbonden. Als u uw inkoop annuleert of artikelen terugstuurt, krijgt u uw vooruitbetaling terug, zodra wij de geleverde schoenen zonder gebreken hebben terugontvangen.

Hoe kan ik een waardebon krijgen?

Anders dan bij andere online-shops versturen wij slechts heel weinig waardebonnen en ook alleen maar voor speciale gelegenheden. U kunt bijvoorbeeld een waardebon ontvangen voor uw abonnement op onze nieuwsbrief. En als u ons uw verjaardag verklapt, sturen wij u op uw verjaardag een waardebon toe.

Hoe kan ik een waardebon inwisselen bij mijn inkoop?

Als u artikelen hebt uitgezocht en naar de kassa gaat, kunt u uw waardeboncode op de eerste pagina van de bestelprocedure invullen in het vak ‚Waardeboncode‘. Het bedrag van de waardebon wordt na uw bevestiging via de knop ‚Waardebon inwisselen‘ van het factuurbedrag afgetrokken en het te betalen totaalbedrag wordt dan automatisch geactualiseerd. U kunt dan nog altijd het inwisselen van uw waardebon annuleren door de waardebon op uw factuur te deactiveren.

Kan ik waardebonnen combineren?

Nee, per inkoop kan slechts één waardebon worden ingewisseld.

Hoeveel bedragen mijn verzendkosten?

De verzending binnen Duitsland en naar alle andere landen van de Europese Unie is voor u als klant gratis (met uitzondering van de overzeese gebieden en de Kanaaleilanden).

Dit omvat ook het Verenigd Koninkrijk tot 31.12.2020. Voor landen buiten de Europese Unie worden verzendkosten in rekening gebracht.

Alle details en een overzicht van de verzendkosten per land vindt u onder de volgende link: Verzendkosten.

Als u uw thuisland niet kunt vinden op het overzicht van de verzendkosten, stuur ons dan een e-mail of bel ons.

We gaan graag na of en tegen welke kosten we uw bestellingen in uw thuisland kunnen leveren.

Ik woon in het buitenland. Kan ik ook Sioux schoenen bestellen?

Ja, wij sturen uw bestelling graag gratis naar alle landen van de Europese Unie en Zwitserland. Tot 31.12.2020 ook naar Groot-Brittannië.

Andere geselecteerde internationale bestemmingen zijn ook beschikbaar.

U vindt onze leveringslanden en details onder de volgende link: Verzendkosten.

Ik woon buiten de EU. Waar moet ik op letten i.v.m. invoerrechten en belastingen?

Bij de verkoop naar landen buiten de Europese Unie gaat het om een exportlevering. D.w.z. dat leveren wij zonder de berekening van omzetbelasting. Daardoor wordt de prijs die u op onze internetpagina ziet met 19 % verminderd (u deelt de prijs gewoon door 1,19 en krijgt zo de nettoprijs). Voorbeeld: op onze website wordt een schoen voor 120 euro incl. BTW aangeboden. Deze kost dan zonder BTW 100,84 euro. Deze nettoprijs wordt dan verhoogd met de verzendkosten voor uw land. Als u buiten de EU woont, leveren wij u de schoenen dus zonder BTW, vermeerderd met de verzendkosten.

U zelf regelt de inklaring en invoer dan ter plekke. Dat betekent voor u dat u als eindverbruiker nog landspecifieke belastingen, invoerrechten en heffingen verschuldigd bent. Meestal moet u in dergelijke gevallen uw pakket aan een douanekantoor afhalen en wordt het u pas overhandigd nadat u daar de landspecifieke belasting, invoerrechten en heffingen hebt betaald.

Kan ik ook naar een pakstation laten leveren?

Ja.

Levert Sioux ook op zaterdag?

Ja.

Ik wil graag dat mijn pakket bij de buren wordt afgegeven. Wat moet ik daarvoor doen?

Tip: in dat geval kunt u het best een afwijkend leveringsadres aangeven. Dat kunt u bij uw bestelling doen door het vooringestelde vinkje bij ‚Factuuradres is leveringsadres‘ te deactiveren. Er verschijnt dan een extra adresvak dat u kunt gebruiken voor het afwijkende leveringsadres.

Wanneer komt mijn levering?

Gewoonlijk wordt uw bestelling binnen 2 - 4 werkdagen bij u bezorgd. Al naargelang de bestemming duurt het in het buitenland tot ongeveer een week.
Zodra wij de artikelen hebben verzonden, ontvangt u van ons een bericht per e-mail. Daar vindt u ook de trackingcode om uw zending te kunnen volgen.

Welke status heeft mijn bestelling?

Wij houden u steeds per e-mail op de hoogte. U ontvangt van ons een e-mail zodra wij uw bestelling hebben ontvangen. U ontvangt van ons een tweede e-mail zodra wij uw bestelling verzendklaar hebben gemaakt. U ontvangt van ons een derde e-mail zodra de levering voor verzending is overgedragen. Het is daarom belangrijk dat het e-mailadres dat u ons bij de bestelling hebt gegeven, ook het adres is waaronder u regelmatig bereikbaar bent.

In de e-mail voor de verzending vindt u ook de trackingcode om de zending te kunnen volgen.

Kan ik zien waar mijn pakket is?

U ontvangt van ons bericht per e-mail zodra uw bestelling voor verzending is overgedragen. Daar vindt u ook de trackingcode om uw zending te kunnen volgen.

SCHOENMAAT EN PASVORM

Hoe bepaal ik mijn schoenmaat?

Via onderstaande link komt u terecht bij een matentabel met Europese en internationale maten en bovendien een centimeterband waarmee u de lengte van uw voet kunt bepalen.

Praktische tip: als u niet weet hoe groot uw voeten zijn, kunt u gewoon eens in uw schoenen in de kledingkast kijken. Daar vindt u dan de maat die u het meest gekocht hebt. Let op: sportschoenen zijn voor een dergelijke vergelijking niet geschikt omdat ze over het algemeen erg klein uitvallen resp. een tot twee maten ‚groter‘ worden gekocht.

Voor meer details kunt u de volgende link aanklikken: Matentabel

Wat betekent XL, XXL en XXXL?

Dat zijn aanduidingen voor het Sioux-wijdtesysteem. De maten XL, XXL en XXXL geven aan dat het hier om extra brede (wijde) schoenen gaat.

In principe is onze standaard-wijdte G bij dames en heren. Als dus naast het model geen wijdte wordt aangegeven, betreft het de standaardwijdte. Deze schoenen zijn geschikt voor u als u geen wijdere of extra wijde maat voor uw schoenen nodig hebt.

Mocht u iets bredere voeten hebben, kunt u kiezen voor schoenen uit ons meerwijdten-systeem:

Dames

XLH-wijdtecomfortwijdte

Heren

XLH-wijdtecomfortwijdte
XXLJ-wijdteextra wijd
XXXLK-wijdtesuperwijd

Wat doe ik als de schoenen niet passen?

Binnen Duitsland kunt u deze principieel met bijgesloten retourbon zonder meer naar ons terugsturen. Als meerdere door u bestelde schoenen niet passen, kan het zijn dat u wijdere schoenen nodig hebt. Iets verder naar boven vindt u in onze FAQ informatie over het meerwijdten-systeem. Uiteraard kunt u ons ook bellen, zodat wij telefonisch advies kunnen geven.

Voor meer details kunt u de volgende link aanklikken: Herroepingsrecht

TERUGGAVE

Welke teruggavemogelijkheden heb ik?Welke betalingsmogelijkheden heb ik?

Indien u binnen Duitsland, vanuit Frankrijk of Nederland besteld heeft, kunt u de bestelling te allen tijde binnen 14 dagen annuleren, de termijn begint uiterlijk met de ontvangst van de goederen. De terugzending is gratis mogelijk via een DHL-vestiging in de buurt. Als u onze schoenen vanuit een ander land heeft besteld, neem dan contact met ons op via e-mail of telefoon.

Voor meer details kunt u de volgende link aanklikken: Herroepingsrecht

In welke staat moeten de artikelen zich bevinden als ik ze terugstuur?

Houd er a.u.b. rekening mee dat de geleverde artikelen alleen ter controle – zoals u dat bijvoorbeeld in een winkel bij het passen doet – mogen worden gebruikt. Wij kunnen de schoenen alleen terugnemen als zij geen gebreken (geen gebruikssporen, beschadigingen of krassen) vertonen en in de originele verpakking met origineel etiket en de bijgesloten retourbon naar ons worden teruggestuurd. Schoenen die niet aan deze criteria voldoen, moeten wij op uw kosten weigeren. Wij hopen dat u begrip hebt voor het feit dat gedragen of beschadigde schoenen ook voor ons onverkoopbaar zijn. Behandel de schoenen bij het aanpassen dus met zorg, zodat geen problemen ontstaan bij een mogelijke teruggave.

Hoe stuur ik een artikel terug?

Voor alle bestellingen binnen Duitsland geldt: vul de bij elke zending gevoegde retourbon in en voeg deze bij het pakket, zodat wij uw retourzending zo snel mogelijk in behandeling kunnen nemen. Daarbij is het absoluut noodzakelijk dat u de schoenen terugstuurt in de originele Sioux-verpakking.

Bij de leveringspapieren vindt u ook een sticker met het opschrift ‚RETOUR‘. Plak deze sticker a.u.b. goed zichtbaar op uw retourzending en geef het pakket af in een pakket-shop bij u in de buurt.

Bewaar het afleveringsbewijs zorgvuldig totdat u van ons een crediteringsbevestiging over de binnenkomst van uw retour hebt ontvangen.

Houd er a.u.b. rekening mee dat de geleverde artikelen alleen ter controle – zoals u dat bijvoorbeeld in een winkel bij het passen doet – mogen worden gebruikt. Wij kunnen de schoenen alleen terugnemen als zij geen gebreken (geen gebruikssporen, beschadigingen of krassen) vertonen en in de originele verpakking met origineel etiket en de bijgesloten retourbon naar ons worden teruggestuurd. Schoenen die niet aan deze criteria voldoen, moeten wij op uw kosten weigeren. Wij hopen dat u begrip hebt voor het feit dat gedragen of beschadigde schoenen ook voor ons onverkoopbaar zijn. Behandel de schoenen bij het aanpassen dus met zorg, zodat geen problemen ontstaan bij een mogelijke teruggave.

Als u uw schoenen vanuit het buitenland hebt besteld, kunt u het best gewoon even telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen.

Welke artikelen kan ik niet terugsturen?

Uiteraard kunt u de vanuit het Duitse binnenland in de online-shop bestelde schoenen terugsturen volgens de wettelijke regelingen.

Wat u echter niet kunt terugsturen, d.w.z. wat wij op uw kosten moeten afwijzen, zijn:

  • schoenen met gebruikssporen, beschadigingen of krassen
  • schoenen zonder retourbon en zonder originele verpakking (wij kunnen de schoenen in dat geval niet toewijzen)
  • schoenen die u niet via de Sioux online-shop van Sioux Online GmbH hebt gekocht.
  • schoenen waarvoor geen garantie meer geldt / schoenen waarvoor de herroepingstermijn verstreken is

Wij vragen om uw begrip daarvoor. Schoenen met gebreken zijn ook voor ons niet meer verkoopbaar.

Bel ons in geval van twijfels het best eerst even op of stuur ons een e-mail met foto’s, zodat wij snel kunnen beslissen en voor beide zijden geen onnodige kosten ontstaan.

Welke artikelen kan ik niet terugsturen?

Wij vragen u om 3-5 werkdagen de tijd na ontvangst van de artikelen, zodat wij de retourzending kunnen controleren en boeken. U krijgt dan op korte termijn een crediteringsbevestiging.

De vergoeding van het bedrag geschiedt per omgaande via hetzelfde betalingssysteem dat u hebt gekozen voor de bestelling.

step
X

Wij storen u niet graag,
maar

mogen wij u € 15 cadeau geven

Kortingsbon is 4 weken geldig
Voor uw volgende bestelling bij Sioux.de
Veilige shop – direct bij de fabrikant bestellen

Belangstelling? Voer dan hier uw e-mailadres in:

 

Erewoord: Wij gebruiken uw e-mailadres slechts één keer om u de tegoedbon toe te sturen. Daarna wissen wij het adres weer.

Geen risico Geen spam Geen addertje onder het gras